Izum bicikla stu05

Oznake

Povezani postovi

Izum bicikla

Bicikle je izumio francuski izumitelj 1790. godine i nazvao ga velerifer. U početku su bicikli bili drveni i izrađeni u obliku životinje poput lava, konja i slično. Njegov izum prvi je isprobao grof Mede de Sivrac koji ga je pokrenuo koračajući uz konstrukciju bicikla pošto prvi model nije imao pedale. Napredniji model bicikla predstavljen je u Parizu 1818. godine i zvao se dresina, a dizajnirao ga je Karl von Dres. Pedale su uvedene kao sastavni dio bicikla 1842. godine, a uveo ih je škotski kovač Kirkpatrick Macmillan.
Izum pedala na biciklima pripisivao se mnogima, a službeno je priznat 1861. godine kada je francuski klobučar Brunel svoj izum prodao prvoj tvornici bicikala Michaudu. Vožnja biciklima postala je znatno udobnija ugrađivanjem gumenih navlaka na kotače što je učinio britanski izumitelj John Boyd Dunlop. Zaključno možemo reći kako je pravi bicikl, onaj u današnjem smislu nastao zapravo kao kombinacija više izuma brojnih izumitelja, uključujući i Losonov izum lančanog prijenosa s pedala na zadnje kolo bicikla. Naziv i kategorizacija istog kao vozila dogodila se 1868. godine, dok je 1869. godine biciklizam priznat i kao sportska disciplina.

bicikl

Pojava biciklističkih saveza

Prvi poznati i priznati biciklistički savez osnovan je 1878. godine u Engleskoj, dok je Međunarodni biciklistički savez ICA (International Cycling Association) osnovan 1892. godine u Londonu. Osam godina kasnije, 1900. godine, Međunarodni biciklistički savez nasljeđuje UCI (Union Cycling Internationale), odnosno Međunarodna biciklistička unija.

Suvremeni bicikli i biciklizam

Suvremeni bicikli karakteristični su po brojnim elementima koji vožnju čine ugodnijom, udobnijom i sigurnijom. Danas je biciklizam popularan sport, a mnogi se njime bave i rekreativno, dok su bicikli mnogima prijevozno sredstvo za kraće relacije (kuća-posao, kuća-škola i slično). Ono što stvara zapreku u sveopćoj ekspanziji biciklizma je svakako nedovoljno izgrađena ili neadekvatna gradska infrastruktura kojom bi se poticalo stanovništvo na češće korištenje bicikala. Naime, biciklizam pozitivno utječe na smanjenje zagušenja prometa, ali i na smanjenje emisije štetnih plinova u atmosferi, a i ima brojne prednosti za zdravlje korisnika.